Jak rozkręcić e-commerce?

Handel elektroniczny to jeden z tych kierunków biznesowych, który w ostatnich kilku latach niesamowicie rozwinął skrzydła i dał przedsiębiorcom niezwykłe możliwości dotarcia do swoich klientów poprzez Internet. Z tego właśnie względu wiele osób, zamiast otwierać sklep stacjonarny decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego, sprzedając produkty wyłącznie lub częściowo w sieci. Poza zadaniem sobie trudu jeśli chodzi o wybór platformy zakupowej i budowę sklepu internetowego, wciąż pozostaje jednak pytanie jak rozkręcić e-commerce, czyli właśnie handel elektroniczny, tak by zarabiał.

Optymalizacja pod wyszukiwarki i promowanie strony

Podstawową kwestią jest oczywiście opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej i promowanie sklepu. W tym celu najlepiej sprawdza się oczywiście marketing internetowy, który ma do zaoferowania właścicielowi sklepu różne kanały i sposoby dotarcia do swoich odbiorców. Może być to przykładowo wyszukiwarka, media społecznościowe lub mailing. Chcąc pojawiać się w wynikach wyszukiwarki na pierwszych stronach, warto postawić na pozycjonowanie lub na kampanie reklam płatnych w wyszukiwarce. Dobrym wyborem są również social media, w których codziennie przebywają niezliczone ilości użytkowników. Można założyć tam firmowy profil i dzielić się ze swoimi klientami różnego typu nowinkami o produktach, aktualnych promocjach itd. Sposobów w digital marketingu jest naprawdę wiele.

Kreatywność i elastyczność

Osoba zadająca sobie pytanie rozkręcić e-commerce, powinna wiedzieć, że promocja sklepu nie kończy się na dotarciu do użytkowników. Jeśli po dotarciu na stronę nie zauważą oni dla siebie nic interesującego, po prostu ją opuszczą i nigdy nie powrócą. Warto, więc zaciekawić klienta swoją ofertą, pokazać, że jest ona wyjątkowa i wyróżniająca się na tle konkurencji. Działającą metodą i przyciągającą tłumnie wiele klientów są oczywiście akcje promocyjne. Warto, więc postawić na cykliczne promocje np. z okazji zbliżających się świąt, czy black friday, a także pomyśleć nad wdrożeniem programu lojalnościowego dla stałych klientów. Chcąc zdobyć zaufanie u swoich odbiorców i zatrzymać ich na dłużej, trzeba być oryginalnym, elastycznym, a przede wszystkim słuchać i uwzględniać ich potrzeby. Dobrym działaniem jest przykładowo zapoznawanie się z opiniami swoich klientów i odpowiadanie na ich zdanie. W ten sposób odbiorca widzi zaangażowanie ze strony marki i nawet jeśli początkowo nie jest on z niej zadowolony, wkrótce może zmienić o niej zdanie, spróbowawszy zakupów jeszcze raz. Strategią, która cieszy się popularnością jest również real-time marketing, dający znać, że dana firma jest zawsze na czasie.

Czytaj także o niestandardowych opakowaniach dla ecommerce.