
Leasing na komputer – jak go zdobyć?
Biznesplan jest głównym fundamentem założenia naszej własnej działalności. Poniżej przedstawiamy przykładowy biznesplan lokalu gastronomicznego, który został napisany głównie z myślą o zdobyciu środków na dofinansowanie naszego projektu przez bank.
Mamy nadzieję, że ten przykładowy biznesplan pomoże Ci w napisaniu swojego własnego konceptu!
Głównym celem biznesplanu jest zaprezentowanie pomysłu na kawiarnię w taki sposób, aby otrzymać środki finansowe na rozpoczęcie oraz rozwijanie działalności.
Wykorzystując zdobytą wiedzę i doświadczenie postanowiłem otworzyć lokal gastronomiczny w miejscu X. Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie mieszkańcom możliwości spożywania regionalnych potraw w bardzo przyjemnej i miłej atmosferze. Miasto X liczy ok XXX mieszkańców. Moimi potencjalnymi klientami będą osoby w różnym wieku. Zamierzam dotrzeć do nich poprzez ogłoszenia w Internecie oraz prasie. Nie boję się konkurencji, gdyż w najbliższej okolicy nie ma innego lokalu o podobnej działalności.
1. Historia: Spółka powstała w wyniku założenia działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta X.
2. Nazwa i adres firmy:
3. Status prawny: Indywidualna działalność gospodarcza.
4. Zasięg terytorialny: Zasięg działalności lokalu gastronomicznego będzie obejmował całe miasto X.
5. Lokalizacja: (w załączeniu plan miasta z zaznaczonym lokalem).
6. Struktura kapitałowa:
Imię i nazwisko – 100 proc. udziałów.
Na początku istnienia firmy nie przewiduję mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …………………………………… .
7. Sytuacja finansowa:
• Wkład własny: XXXX zł
• Kredyt: XXXX zł
• Suma: XXXXX zł
1. Cele działalności:
Stworzenie miejsca, w którym będzie można skosztować regionalnych potraw, a także zorganizować różnego rodzaju spotkania towarzyskie i biznesowe. Wykwalifikowana obsługa i niesamowity klimat pomogą mi w osiągnięciu celu, którym jest pozyskanie stałych klientów. Umocnienie swojej pozycji na rynku. Uzyskanie dochodu, który pozwoli na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu X lat od rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie i pracownikom stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu X lat.
2. Sposób realizacji:
• remont wybranego lokalu i jego aranżacja
• zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów reklamowych
• reklama w lokalnej prasie i w Internecie
• promocje cenowe
• stworzenie strony internetowej
3. Harmonogram realizacji:
– szczegółowe rozpisanie w kalendarzu poszczególnych etapów tworzenia kawiarni.
IV. Produkt/usługa
Lokal będzie miał w ofercie regionalne dania, gorące i zimne napoje oraz lokalne wino.
W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, jak i osoby młode. Mam nadzieję, że lokal będzie również bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe.
Wyróżniać nas będzie: ….
Lokal będzie otwarty początkowo w godz. ……………………………….
1. Charakterystyka rynku:
Lokal gastronomiczny będzie działać na rynku o niewielkiej konkurencji. Inne lokale oferujące podobne usługi to …, jednak ich usługi mają inny charakter. Z pewnością mają one stałych klientów, ale jest to inna grupa niż klienci mojego lokalu.
2. Konkurencja:
Główną konkurencją będzie:…
3. Dostawcy:
Głównym dostawcą produktów będzie….
1. Strategia reklamowa:
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojego lokalu mam zamiar przeznaczyć kwotę …………PLN w pierwszym roku działalności, ………PLN w drugim roku i …………PLN w trzecim roku działalności.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy.
2. Strategia cenowa:
Moja polityka cenowa będzie polegać na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta. Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty. Proponuję następujące ceny: …
Na początku mam zamiar zatrudnić … kucharzy i …kelnerów. W przyszłości liczba osób zatrudnionych może się zwiększyć.
Wynagrodzenie:…
1. Mocne strony przedsięwzięcia:
• położenie w centrum miasta
• ciekawy lokal, wystrój wnętrza
• miła i profesjonalna obsługa.
2. Słabe strony przedsięwzięcia:
• zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie większych imprez niż na 30 osób
• jedna toaleta
3. Szanse projektu:
• odremontowane zabytki miasta
• wzrost ruchu turystycznego
• szeroki asortyment
• możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
• organizacja imprez zamkniętych.
4. Zagrożenia projektu:
• możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.