Bankowy-Leasing.pl
  • Strona główna
  • Kredyty
  • Leasingi
  • Biznes
  • Zakupy
  • Rynek
BiznesRynekWyróżnione

Jak założyć firmę? Oto przykładowy biznesplan!

Autor: Alicja Hudzik 1 lutego 2019
Autor: Alicja Hudzik 1 lutego 2019
Jak założyć firmę? Oto przykładowy biznesplan!

Biznesplan jest głównym fundamentem założenia naszej własnej działalności. Poniżej przedstawiamy przykładowy biznesplan lokalu gastronomicznego, który został napisany głównie z myślą o zdobyciu środków na dofinansowanie naszego projektu przez bank.

Przykładowy biznesplan lokalu gastronomicznego

Mamy nadzieję, że ten przykładowy biznesplan pomoże Ci w napisaniu swojego własnego konceptu!

I. Streszczenie

Głównym celem biznesplanu jest zaprezentowanie pomysłu na kawiarnię w taki sposób, aby otrzymać środki finansowe na rozpoczęcie oraz rozwijanie działalności.

Wykorzystując zdobytą wiedzę i doświadczenie postanowiłem otworzyć lokal gastronomiczny w miejscu X. Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie mieszkańcom możliwości spożywania regionalnych potraw w bardzo przyjemnej i miłej atmosferze. Miasto X liczy ok XXX mieszkańców.  Moimi potencjalnymi klientami będą osoby w różnym wieku. Zamierzam dotrzeć do nich poprzez ogłoszenia w Internecie oraz prasie. Nie boję się konkurencji, gdyż w najbliższej okolicy nie ma innego lokalu o podobnej działalności.

II. Charakterystyka działalności

1. Historia: Spółka powstała w wyniku założenia działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta X.

2. Nazwa i adres firmy:

3. Status prawny: Indywidualna działalność gospodarcza.

4. Zasięg terytorialny: Zasięg działalności lokalu gastronomicznego będzie obejmował całe miasto X.

5. Lokalizacja: (w załączeniu plan miasta z zaznaczonym lokalem).

6. Struktura kapitałowa:

Imię i nazwisko – 100 proc. udziałów.

Na początku istnienia firmy nie przewiduję mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.

Firma posiada rachunek w banku …………………………………… .

7. Sytuacja finansowa:

• Wkład własny: XXXX zł

• Kredyt: XXXX zł

• Suma: XXXXX zł

III. Strategia

1. Cele działalności:

Stworzenie miejsca, w którym będzie można skosztować regionalnych potraw, a także zorganizować różnego rodzaju spotkania towarzyskie i biznesowe. Wykwalifikowana obsługa i niesamowity klimat pomogą mi w osiągnięciu celu, którym jest pozyskanie stałych klientów. Umocnienie swojej pozycji na rynku. Uzyskanie dochodu, który pozwoli na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu X lat od rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie i pracownikom stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu X lat.

2. Sposób realizacji:

• remont wybranego lokalu i jego aranżacja

• zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów reklamowych

• reklama w lokalnej prasie i w Internecie

• promocje cenowe

• stworzenie strony internetowej

3. Harmonogram realizacji:

– szczegółowe rozpisanie w kalendarzu poszczególnych etapów tworzenia kawiarni.

IV. Produkt/usługa

Lokal będzie miał w ofercie regionalne dania, gorące i zimne napoje oraz lokalne wino.

W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, jak i osoby młode. Mam nadzieję, że lokal będzie również bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe.

Wyróżniać nas będzie: ….

Lokal będzie otwarty początkowo w godz. ……………………………….

V. Rynek

1. Charakterystyka rynku:

Lokal gastronomiczny będzie działać na rynku o niewielkiej konkurencji. Inne lokale oferujące podobne usługi to …, jednak ich usługi mają inny charakter. Z pewnością mają one stałych klientów, ale jest to inna grupa niż klienci mojego lokalu.

2. Konkurencja:

Główną konkurencją będzie:…

3. Dostawcy:

Głównym dostawcą produktów będzie….

VI. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa:

W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojego lokalu mam zamiar przeznaczyć kwotę …………PLN w pierwszym roku działalności, ………PLN w drugim roku i …………PLN w trzecim roku działalności.

Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy.

2. Strategia cenowa:

Moja polityka cenowa będzie polegać na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta. Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty. Proponuję następujące ceny: …

VII. Plan zatrudnienia

Na początku mam zamiar zatrudnić … kucharzy i …kelnerów. W przyszłości liczba osób zatrudnionych może się zwiększyć.

Wynagrodzenie:…

VIII. Analiza SWOT

1. Mocne strony przedsięwzięcia:

• położenie w centrum miasta

• ciekawy lokal, wystrój wnętrza

• miła i profesjonalna obsługa.

2. Słabe strony przedsięwzięcia:

• zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie większych imprez niż na 30 osób

• jedna toaleta

3. Szanse projektu:

• odremontowane zabytki miasta

• wzrost ruchu turystycznego

• szeroki asortyment

• możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu

• organizacja imprez zamkniętych.

4. Zagrożenia projektu:

• możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

biznesplanfirmainwestycjastrategia
0 komentarze
Poprzedni post
Pożyczka dla firm – jak wybrać najlepszą ofertę?
Następny post
Leasing aut używanych – wady i zalety

Polecane publikacje

Jakie ulgi w PIT-28?

10 grudnia 2021

Leasing na komputer – jak go zdobyć?

1 października 2021

Jaki leasing na otwarcie linii produkcyjnej?

14 września 2021

Aplikacja a leasing w banku

13 września 2021

Jak rozwija się branża tatuatorska w Polsce?

20 maja 2021

Jak rozkręcić e-commerce?

12 marca 2021

Prezenty świąteczne dla klientów – ciekawe pomysły

11 stycznia 2021

Marketing w internecie – jak wygląda?

27 listopada 2019

Samochody elektryczne – jak wygląda aktualny stan sprzedaży...

23 października 2019

Najlepsze konta bankowe do 26 lat

26 września 2019

Ostatnio dodane

  • Jakie ulgi w PIT-28?

    10 grudnia 2021
  • Leasing na komputer – jak go zdobyć?

    1 października 2021
  • Jaki leasing na otwarcie linii produkcyjnej?

    14 września 2021
  • Aplikacja a leasing w banku

    13 września 2021
  • Jak rozwija się branża tatuatorska w Polsce?

    20 maja 2021

Tagi

banki biznesplan e-biznes e-commerce finanse firma gotówka internet inwestycja kapitał kariera kobiety kredyt kredyt dla firm kredyt długoterminowy kredyty dla osób fizycznych kredyty mieszkaniowe leasing leasing finansowy leasing operacyjny lifestyle motoryzacja nieruchomości oferta online pieniądze pożyczka praca prace płatności online reklama samochód strategia szkolenia trendy zasiłek zdolność kredytowa

O portalu

O portalu

Portal Bankowy-Leasing.pl to doskonałe miejsce dla osób szukających wiedzy na temat branży finansowej, leasingowej oraz kredytowej w Polsce i na świecie.

Popularne posty

  • 1

    Ujemny kapitał własny – co to oznacza? Jakie są konsekwencje?

    27 sierpnia 2019
  • 2

    Jak rozwija się branża tatuatorska w Polsce?

    20 maja 2021

Banner

Poleasingowy.net

  • Skontaktuj się
  • Poznaj nas

© Bankowy-Leasing.pl

Bankowy-Leasing.pl
  • Strona główna
  • Kredyty
  • Leasingi
  • Biznes
  • Zakupy
  • Rynek