Marketing w internecie – jak wygląda?

Niniejszy artykuł pod tytułem 5 porad, które podpowiedzą Ci, jak odnieść sukces w sieci! nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat 5 porad, które podpowiedzą Ci, jak odnieść sukces w sieci! należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Skuteczny marketing w Internecie może pomóc Twojej firmie odnieść sukces. Z jakich narzędzi korzystać? Prowadzić działania samemu czy wynająć agencję SEO? Czym jest platforma CMS WordPress i jak może pomóc wypromować biznes w sieci? Zapraszamy do lektury!

Marketing w Internecie – z których narzędzi korzystać?

Marketing w Internecie to ogół działań reklamowych, które są prowadzone w sieci. Mają one przede wszystkim na celu zwiększenie widoczności marki i dotarcie do nowych klientów. Na szereg takich działań składa się np. pozycjonowanie stron internetowych lub e-mail marketing. Z których narzędzi korzystać, by były one skuteczne?

Narzędzia do prowadzenia działań reklamowych w sieci można podzielić na kilka grup. Niektóre z nich dotyczą stricte strony internetowej, jej optymalizacji pod kątem treści i SEO, a także prac związanych z techniczną obsługą strony. Inne dotyczą monitorowania ruchu na witrynie. Jeszcze inne narzędzia służą do obsługi klienta za pomocą różnych kanałów, np. Social Media.

Narzędzia, bez których marketing internetowy jest praktycznie niemożliwy to:

  • narzędzia do analizowania zachowań konsumentów w sieci,
  • narzędzia do tworzenia stron internetowych,
  • narzędzia do monitorowania skuteczności działań,
  • poczta e-mail, chatboty, messengery,
  • reklamy typu Ads,
  • wtyczki do integracji witryny z Social Media.

Jak stworzyć witrynę, która skupi na sobie uwagę konsumentów, pomoże im odnaleźć nasze produkty i usługi i zachęci do tego, by skorzystać z naszej oferty? Właśnie tutaj może pomóc platforma CMS WordPress.

Marketing w Internecie – jak Twojej firmie może pomóc WordPress?

Platforma CMS WordPress długo ewoluowała, by obecnie stać się jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia stron internetowych. WordPress to ogrom możliwości, począwszy od tworzenia profesjonalnych internetowych wizytówek i portfolio, przez rozbudowywanie stron i przekształcanie ich w sklepy internetowe, do skutecznego pozycjonowania SEO.

Pozycjonowanie w WordPress można wdrożyć samemu (np. posiłkując się wtyczkami SEO) lub zatrudnić w tym celu profesjonalną agencję. Należy przy tym pamiętać, że działania te mają charakter długofalowy. Jeśli więc chcemy sami pozycjonować witrynę, czeka nas najpierw długa droga zapoznawania się z zasadami rządzącymi światem SEO, a następnie, równie długa, albo i dłuższa, związana z ciągłą pracą nad poprawą wyniku witryny w rankingu wyszukiwań.

Zobacz także czym są i jak stosować linki dofollow i nofollow.